Het afgelopen jaar was spannend, prettig, leerrijk, hoopvol. Nooit eerder ontmoette ik zoveel professionals die investeren in lezer- en doelgerichte teksten. Dat komt omdat gepaste communicatie vaak de doorslag geeft in klantenrelaties. Professionals die hun cliënten helder informeren en adviseren winnen sneller het vertrouwen en scoren digitaal beter.

_______________

Voor opleidingen op maat reed ik dit jaar naar tal van steden en gemeenten, waaronder Diksmuide, Merelbeke, Edegem, Heusden-Zolder, Malle en Oostende. Ook federale overheden als het ministerie van Buitenlandse Zaken, de federale Ombudsman en het Gelijkekansencentrum Unia lieten hun tekstmateriaal screenen voor inhousetrainingen op maat.

Hetzelfde gebeurde bij beroepsorganisaties als de Psychologencommissie, de Federatie Vrije Beroepen en de Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat.

Bij KBC klinkt de slogan “Wij spreken uw taal”. Dat moet je dan wel waarmaken. Maar ook juristen bij andere grote bedrijven als Acerta en Axa ontdekken dat de taal van het recht lezer- en doelgerichter kan, zonder te raken aan precisie.

Advocaten en magistraten volgen schoorvoetend. Samen met uitgeverij Politeia organiseerde ik twee open maatopleidingen voor advocaten. De formule werd gesmaakt en de evaluaties waren erg positief. Er komt dus zeker een vervolg.

Kortom, ik heb zo een vermoeden dat ook 2017 spannend, prettig, leerrijk en hoopvol zal zijn.

Share This